torstai 13. elokuuta 2015

IPHONEN OBJEKTIIVIT

Moikka! Suurin osa teistä tietää, että oon kova tyttö valokuvaamaan! Voisin jopa sanoa, että valokuvaus onkin jo pitkän aikaa ollut yksi mun rakkaista harrastuksista. Tykkään valokuvata muita ihmisiä, mutta yhtä paljon tykkään valokuvata luontoa ja eläimiä. Viihdyn hyvin kameran edessä sekä takana. Viimeisten parin vuoden aikana oon opetellut käyttämään mun järjestelmäkameraa kunnolla ja säätämään asetuksia myös itse. Oikeastaan en enään kuvaakkaan kameran perusasetuksilla, vaan tykkään itse muokata valotukset ja muut. Viime jouluna sain joululahjaksi mun paljon toivoman uuden kameran objektiivin, joka on ollut siitä lähtien kovassa käytössä! Mulla on myös mun iPhonelle oma objektiivi, nimittäin kalansilmä. Siinä tosin oli kiinnityksessä sellainen magneetti-systeemi, joka osoittautui aika hankalaksi, koska pidin aina suojakuoria. Sen takia kyseinen objektiivi onkin jäänyt vähän vähäisemmälle käytölle.
IMG_8578 Nyt kuitenkin itse asiaan. Oon lähiaikoina innostunut erilaisista Facebook-kirpputoreista. Noin viikko sitten näin yhdellä Facebookin kirpparisivustolla ilmoituksen, jossa yksi tyttö myi kolmea eri iPhonen objektiivia yhdessä paketissa. Hetken miettimisen sekä lisäkuvien jälkeen päätin sen häneltä ostaa. Objektiivit tulivat alkuviikosta ja olin heti innoissani noutamassa niitä postista :-) Ne osoittautuivat juuri sellaisiksi kuin niiden pitikin ja ne olivat sopiva hankinta minun kaltaiselleni valokuvaamisesta nauttivalle ihmiselle. Paketti sisälsi siis suojapussin, kiinnikkeen sekä kolme objektiivia, joista kaksi toimii myös yhdessä. IMG_8569
Tosiaankin siis objektiivejä on kolmeen eri lähtöön. Ensimmäinen ja isoin linssi on fisheye eli kalansilmä. Toiseksi isoin linssi on sitten wide, jolla saa laajakuvia ja kaikista pienin on makro. Makrolinssillä saa kuvattua jotain kohdetta todella läheltä, jolloin pienikin kohde saadaan kuvattua isona. Näistä linsseistä tuo wide ja tämä makro toimii myös yhdessä, jolloin saadaan vaan tarkempia laajakuvia. Omaksi suosikiksi tuli heti makrolinssi, koska se on aivan ihana.. :-) Nyt kuitenkin mallikuvien kimppuun!

FISHEYE ELI KALANSILMÄ:
IPHONE LENS 3X-004 IPHONE LENS 3X-003

WIDE ELI LAAJAKUVA:
IPHONE LENS 3X-005 IPHONE LENS 3X-006

MAKRO ELI LÄHIKUVA:
IPHONE LENS 3X IPHONE LENS 3X-002 IPHONE LENS 3X-001

Haluaisin mielelläni kuulla teidän mielipiteitä näistä. Sekä itse objektiiveistä että kuvista! :-)

10 kommenttia:

  1. Mikä iphone sulla on ja löytyykö noita jokaiseen iPhoneen :)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on tällä hetkellä 4s! Ja siis sen myyjän mukaan, keneltä mä nää ostin niin nää käy jokaiseen puhelimeen nimenomaan ton klipsukiinnityksen takia! Ja hänellä ei siis ollut iPhonea kun hän näitä käytti, mutta silti toimi hyvin niin hänellä kuin nyt mullakin :-)

      Poista
  2. Lähikuvat ova hienoja! Mitä tuollaiset objektiivit maksavat? Mitä itse maksoit? Enpä ollut itse edes tietoinen että iPhoneenkin noita saa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Tolla saa kyllä todella upeita lähikuvia :-) En ole varma paljon nämä oikeasti maksavat, mutta kannattaa varmaan googlaamalla etsiä! Itse maksoin näistä postikuluineen noin 14e :-) Ja tosiaan koska tässä on tuo klipsikiinnitys, niin varmasti käy moneenkin älypuhelimeen! Voihan se myös olla, että iPhonelle on ihan vartavasten omia objektiivejä, mutta näiden mun objektiivinen taustatietoja en tiedä! Kuitenkin itsellä toimii hyvin olipa sitten tarkoitettu johonkin toiseen puhelimeen tai ei.. :-)

      Poista
    2. noita saa ebaysta ihan samoja 2-3€ halvimmillaan...

      Poista
    3. Kyllä, näin on. Itse olen sen edellisen kalansilmäobjektiivin ostanut ebaysta, mutta se kiinnitys oli aika huono. Oon myös aika varma, että jos haluaa todella kestävää tavaraa niin en ehkä ekana suosittelisi ebaysta ostamaan! Mutta jokainen voi tehdä ihan omat ratkaisunsa, mistä ostaa mitäkin :-)

      Poista
    4. Kylläpä sun blogiin on rahasta vinkuvia eksyny xd Mikä ihmisiä vaivaa

      Poista
    5. No näköjään.. Ei taida olla muuta tekemistä :-D

      Poista
  3. Noi macrokuvat on aivan ihania!! Pitää varmaan itsekin harkita ostamista... ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munkin mielestä niistä tuli kyllä tosi kivoja, mutta kiitos! Suosittelen! ;-D

      Poista