tiistai 4. elokuuta 2015

DIY MARBLE SPEAKER

IMG_8324 Oon pitkään jo miettinyt, että mitä tekisin mun kaiuttimille, jotta saisin sen sopimaan mun huoneen tyyliin. Pari päivää sitten vihdoin sain idean, joka oli toteuttamisen arvoinen. Oon meinaan monissa blogeissa törmännyt marmorikuvioiseen kontaktimuoviin, jolla ollaan itse päällystetty kaikkea maan ja taivaan väliltä. Päädyin sitten siihen tulokseen, että teen uuden taustan mun kaiuttimiin juurikin tuosta kyseisestä kontaktimuovista. Eilen tartuin sitten tuumasta toimeen ja kävin hakemassa Kodin Terrasta pari rullaa ja tänään herättyäni linnoittauduin keittiön pöydän ääreen puuhastelemaan.IMG_8312 IMG_8321 IMG_8317
Noissa mun kaiuttimissa on valmiiksi neljä erilaista vaihtoehtoa taustaan, mutta ne kaikki on sen verran räikeitä, ettei oikein mikään niistä ole sopinut täydellisesti mun huoneen tyyliin. Oon oikeastaan pitänyt noista pelkästään tota alinta, koska noh, se nyt on niistä kaikista yksinkertaisin. Aloitin siis tämän prosessin sillä, että piirsin yhtä taustaa apuna käyttäen kontaktimuoviin ääriviivat. Sen jälkeen aloin leikkelemään. Leikkasin muodon ääriviivoja pitkin ja lopuksi tein kaiuttimille sopivat pyöreät reiät.IMG_8333
Tässä vaiheessa olin jo tosi tyytyväinen siihen, kuinka hyvältä tuo näytti. Ja koska en siis päällystänyt kontaktimuovilla mitään, niin toisen puolen suojusta ei tarvinnut ollenkaan irroittaa. Lopuksi asetin taustan kaiuttimeen sekä laitoin läpinäkyvän pleksin ja kaiuttimien renkaat takaisin paikalleen. Lopputulos näytti sitten tältä: IMG_8344 Mitäs mieltä olette? Mä ainakin olen todella tyytyväinen lopputulokseen ja siihen miltä nämä kaiuttimet pienen käsittelyn jälkeen nyt näyttävät! Ja koska tämä homma oli tosi helppo ja nopea tehdä, niin innostuin käyttämään tätä kontaktimuovia vähän muuhunkin.. IMG_8378 Päällystin nimittäin myös pari laatikkoa, jotka olivat lojuneet kaapin perukoilla jo pitkään. Nyt nämäkin pääsivät heti käyttöön ja sopivat uuden ulkonäkönsä ansiosta mun huoneeseen paremmin kuin hyvin! Saas nähdä, keksinkö vielä jotain muuta mihin käyttää tätä kontaktimuovia, koska tosiaan sitä on vielä paljon jäljellä.

Onkos kukaan muu jäänyt koukkuun tähän marmorikuvioiseen kontaktimuoviin? Ja mihin olette sitä käyttäneet? :-)

2 kommenttia:

  1. Tuo marmorikuosi on on niiiiin ihana. Multa löytyy jokaisen mahdollisen elektroniikkalaitteen taustakuvana kyseinen kuosi. En ookkaan vielä testaillut tuota kontaktimuovia, pitäis kehitellä jotain mihin voisin käyttää sitä! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No älä muuta sano.. :-) Aijaa, se kyllä tuo heti sellaisen "luksus" fiiliksen. Kannattaa kokeilla, meinaan tämän kanssa oli todella helppo taiteilla!

      Poista