lauantai 9. toukokuuta 2015

SISUSTAMINEN

Kaikki, jotka tuntee mut vähän paremmin niin tietää, että mun haaveammatti on sisustusarkkitehti. Ihan pienestä lähtien oon aina halunnut sisustaa mun huonetta ja oonkin vaihtanut mun huoneen järjestystä tosi usein (itseasiassa eilenkin..:-D) Sen, että haluun sisustusarkkitehdiksi oon tiennyt niin pitkään kun vaan muistan, eli siis tosi kauan! Oon aina tykännyt sisustamisesta ihan mahdottomasti ja tiiän, että se on se mun juttu! Oon oikeastaan tosi helpottunut siitä, että tiiän jo mitä haluan tehdä isona. Se on helpottanut mun lukio-opintoja, koska tiedän, että mitä kursseja mun olisi hyvä valita sekä millä on väliä ja millä ei. Oon myös varma, että se, että tiedän jo esimerkiksi mihin haen lukion jälkeen on vähentänyt tai poistanut kokonaan siitä aiheutuvan stressin ja tällä hetkellä mun ei tarvitse murehtia mistään jatko-opintoihin liittyvästä, ainakaan vielä...

ImageProxy
Halusin tehdä eri tyylisiä sisustuksia näihin kollaaseihin, jotta jokainen löytää sen oman suosikkinsa. Tein itseasiassa näitä kollaaseja tosi monta päivää.. Ja syy siihen on se, että nyt vasta olin tyytyväinen näihin. Vähän niinkuin pukeutumissakin, en koskaan yhdistele vaatteita miten sattuu vaan mietin ne huolella, jotta lopputuloksesta tulee hyvä ja vaattet sopivat keskenään yhteen. Sama juttu sisustamisessa! Mun mielestä täytyy olla joku tietty idea tai tietyt värit, jotka sitoo sen kokonaisuuden yhteen.

ImageProxy (1)
Tässä kollaasissa kiteytyy just se ajatus. Tykkään siitä, että joku tietty väri toistuu sisustuksessa, mikä tuo sen hyvin suunnitellun fiiliksen. Tässä kollaasissa se on oranssi. En kylläkään itse hirveesti tykkää oranssista, mutta tähän sisustukseen se tuo kivasti sitä jotain!

ImageProxy (2)
Beigen ja valkoisen yhdistelmä toimii aina! En voi sille mitään, että mulle tulee pakostakin tästä sisustuksesta mieleen jokin lämmin maa, jossa on palmuja :-D Haha, tässähän iskee pian matkakuume!

 ImageProxy (3)
Näistä kollaaseista varmasti huomaa sen, että mun lempivärejä on musta, valkoinen sekä beige. Mun mielestä just nää värit on sekä pukeutumisessa että sisustuksessa niitä parhaimpia! Ainakin mun silmää ne miellyttää ihan hirveesti! Mä en todellakaan oo niitä, jotka haluaa sisustaa koko kotinsa valkoiseksi, en missään nimessä! Liika on liikaa. Mun mielestä kodin täytyy olla kodikas, eikä liian valkoinen koti sitä ole. Olisi ihan huippua saada kuulla teiän mieltymyksiä sisustukseen liittyen ja tietenkin mielipiteitä näistä kollaaseista! Mikä/mitkä on teiän lempparit? :-)

8 kommenttia:

  1. Noista mikään ei ole mun lemppari, kaikki on ''modernisia''. Sun täytyy huomioida tulevaisuudessa kaikki muutkin tyylit esim. intialainen teema tai vaikka 1900-luvun sisustustyyli. Olis tosi kiva saada sulta vaikka jompi kumpi kollaasi juuri noista teemoista. Nyt toi sun ''sisustustyyli'' on tosi rajoittunut; noi kollaasit ei eronnut toisistaan muutakuin väreillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä postauksessa olinkin esitellyt mun sisustus-mieltymyksiä, jotka on suurimmassa osassa just modernia sisustamista. En voi sille mitään jos just sä et näistä tykännyt! :-) Ja onneksi en olekkaan vielä edes opiskelemassa sisustusarkkitehdiksi, saatika sitten ammattilainen, että enköhän mä vielä kerkeä oppia enemmän muistakin sisustustyyleistä :-D

      Tällä hetkellä sisustaminen itseasiassa pyörii aika paljolti modernismin ympärillä, mutta oon kyllä lukenut myös tuon, että 1900-luvun tyyli on palaamassa pinnalle, joten hyvän idean heitit! :-) Toivottavasti rohkenet ensi kerralla laittaa myös oman nimesi perään, mutta kiitos kuitenkin rehellisestä kommentista!

      Poista
  2. Mun lemppari on tuo ylin!! :) Mäkään en tykkää kokovalkoisesta sisustuksesta vaikka se onkin trendi :D Oon eri mieltä kuin edellinen anonyymi, tosi erilaiset sisustukset oot saanu aikaan (vaikka modernismia olisikin kaikki haha)! Tälläisiä postauksia olis mielenkiintosta nähä useamminkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla, että tykkäät! Varmasti tuun tekemään tän tyylisiä postauksia vielä jatkossakin :-) Mulle tulee pakostakin sellanen fiilis, ettei voi elää vapaasti jos on kokovalkoinen sisustus. Koko ajan pitää varoa tekemisiä, ettei vahingossakaan sotke mitään.. :-D

      Poista
  3. Tosi mielenkiintoinen postaus! Oli super kiva vähän nähdä millasta sun sisustustyyli on :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ihanaa kuulla, että tää oli toteuttamisen arvoinen idea! :-)

      Poista
  4. Kivan erilainen postaus!! Näitä lisää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti lisää tulee! :-) Kiitos!

      Poista