keskiviikko 31. joulukuuta 2014

YEAR 2014

Niin kun jo otsikosta arvata saattaa, niin nyt olisi aika kurkata menneen vuoden parhaimpiin hetkiin ja muutenkin aivan mahtavaan vuoteen! Vuoteen jonka vietin mun parhaanystävän, poikaystävän kanssa. Vuoteen, jona sain nähdä maailmaa uusin silmin. Vuoteen, jona tapahtui isoja muutoksia mun elämässä. Vuoteen, johon mahtu iloja ja suruja, mutta enemmän iloja sekä vuoteen, jonka tuun muistamaan aina.
T a m m i k u u  aloitettiin juhlimalla kolmen muun kaverin kanssa yhteissynttäreitä Emmissä. Muuten valmistelin ja stressasin lähtöä Italiaan, jossa asuttaisiin viikko italialaisessa perheessä. Koko reissu oli ihan mahtava kokemus, näin ja koin paljon sekä tutustuin sen aikana paljon paremmin mukana olleisiin lukiokavereihin sekä tietysti mun hostiin Alessiaan. Tulin takaisin Suomeen paljon rikkaampana (vaikka olinkin tuhlannut kaikki rahat vikan päivän shoppailuun Milanon keskustassa...hups) ja opin arvostamaan enemmän sitä mitä mulla jo on. En voi oikeastaan edes sanoilla kuvailla kuinka upee toi matka oli, enkä tuu ikinä todellakaan unohtamaan sitä!
H e l m i k u u s s a  oli wanhojen jatkot, otin asukuvia paljon, pidin mun uutta sinistä Italiasta ostettua takkia tosi paljon, saatiin koulun kautta iPadit ja kävin jopa pariin otteeseen syömässä Fresnossa ja Pancho Villassa.
M a a l i s k u u s s a  oli Nooran ja Villen synttärit, naistenpäivä sekä kahdet bileet VPK:lla ja sain sillon mun ihka ensimmäiset silmälasit, joihin tykästyin heti ihan hirveesti! Otin myös kisusta hirveesti kuvia ja käytiin Villen kanssa shoppailemassa Willassa.
H u h t i k u u s s a  puolestaan italialaiset tuli tänne Suomeen, asumaan meiän perheisiin. Mahto olla vähän erilaista tulla tänne metsän keskelle, pieneen Turenkiin isosta Milanosta :-D Milanossa mulla oli tosiaan oma huone, mutta täällä nukuttiinkin Alessian kanssa koko viikko kaksin mun huoneessa. Joka ilta juteltiin kauan kaikesta mitä mieleen juolahti ja sitten nukahdettiin. Tulee haikee fiilis kun miettii, että ei välttämättä nähdä enään koskaan.. Mutta oon tosi kiitollinen, että sain elinikäisen ystävän maailmalta ja ihan eri kulttuurista :-) Huhtikuussa käytiin myös etsimässä Nooralle ylppärimekkoa, värjäsin hiukset vaaleemmaksi ja meillä tuli Villen kanssa 4kk yhdessä täyteen! Kyseisestä kuukaudesta muistan myös tosi hyvin sen, kuinka kierreltiin Villen kanssa paikallisia ja lähellä sijaitsevia nähtävyyksiä ja otettiin hirveesti kuvia, jotka ei ole julkaisukelpoisia..
T o u k o k u u s s a  oli Nooran ylppärit ja koko lukiotaival ohi! Juhlat meni tosi hyvin ja oli kyllä aihetta olla siskosta ylpeä! :-) Tehtiin myös koulun kautta päivän retki Helsinkiin, jossa käytiin katsomassa mm. balettia. Niin ja toukokuun väri mun vaatteissa oli ehdottomasti vihreä!
K e s ä k u u s s a  vietin kesälomaa eli nukuin pitkään ja hölläilin sekä käytiin Nooran kanssa kuvailemassa. Juhannusta vietettiin kavereitten kanssa mökillä ja muuta kesäkuussa ei oikeastaan tapahtunutkaan. Kaiken lisäksi lämpimiä ilmoja ei vielä oikein ollut...
H e i n ä k u u n  olin töissä mansikkamaalla, ulkona oli tosi kuuma, sisällä oli hiostava ilma, aurinko paistoi, välillä satoi tai ukkosti, sain ei toivotut rusketusrajat töistä, Ville muutti, oli Wanaja- festarit, juhlittiin papan 70-vuotis syntymäpäivää ja vietettiin tyttöjen kanssa kesäilta savusaunalla uiden ja grillaten. Kuitenkin ehdottomasti parasta heinäkuussa oli kahden päivän liput Summer Up- festareille kera parhaiden ystävien! Toi reissu oli ihan mahtava tyttöjen kanssa ja ootan jo ens vuotta, jos vaikka päädyttäisiin sinne uudestaan :-) Tosin heinäkuussa tapahtui paljon muutakin. Nooran poikaystävä, Paavo lähti armeijaan, sain ihanat Nike free 5.0 -lenkkarit sekä vietettiin Villen kanssa ihan mahtava päivä Linnanmäellä!! Miten voikaan oppia ihmisestä niin paljon uutta ja huomata ihania piirteitä, joita ei ole ennen huomannut, huvipuistossa vietetyn päivän jälkeen :-D
E l o k u u n  ykkösjuttu oli reissu Yyteriin meiän perheen ja molempien poikaystävien kanssa! Meiän perhe onkin käynyt Yyterissä jo monesti ja aina ollaan otettu kavereita matkaan mukaan. Ennen ollaan yövytty Yyteri Campingissä ihan hiekkarannan lähellä, mutta koska kaikki mökit olivat jo varattu, niin päädyttiin olemaan yötä Porin keskustassa Cumulus hotellissa. Hotellin lakanat, aamupala ja paras seura, luksusta 
Ennen koulujen alkua värjäsin hiukset vielä vaaleemmaksi, vietettiin myös Kaisan kanssa päivä Helsingissä shoppaillen sekä käytiin perheen kanssa syömässä Popinossa. Elokuun raskain juttu oli Nooran muutto Jyväskylään. Se, että on tottunut siskon läsnäoloon koko elämänsä ajan ja yhtäkkiä mikään ei ole enään ennallaan.. Olin tosin hirveen ilonen Nooran puolesta, koska nyt se pääsi opiskelemaan mitä halusikin! :-)
S y y s k u u s s a  matkustin junalla ekaa kertaa katsomaan Nooraa Jyväskylään. Vietin siellä viikonlopun Nooran väliaikaisessa kämpässä, josta oli ihan mahtava järvinäköala! Käveltiin ympäri Jyväskylää, käytiin shoppailemassa ja uimahallissa uimassa sekä iltaisin katsottiin elokuvia ja Vain elämää. Se oli myös ensimmäinen kerta kun ulkoilutin mun uusia ihania hunter bootseja, pure love 
Syyskuussa etsittiin mulle myös mun wanhojen mekkoa ja Zazabellasta löyty kahdesta mekosta yhdistelmä, joka sitten tilattiin!
L o k a k u u s s a  oli kauden ja samalla koko JanPan B-tyttöjen joukkueen päättäjäisristeily. Olin pelannut tossa joukkueessa ja seurassa jo 7 vuotta ja noitten vuosien aikana sain mun parhaat ystävät ja tosta porukasta ja noista tytöistä tuli mulle kuin toinen perhe  Koettiin monen vuoden aikana niin paljon ylä- ja alamäkiä, vuodatettiin monet kyyneleet ja naurettiin ihan liikaa. Pelimatkoilla bussissa jaettiin toistemme ilot ja surut sekä oltiin kaikessa toistemme tukena. Ja oon aivan varma, että tuun ikävöimään kaikkea sitä ihan hirveesti! Toinen mullistava juttu jalkapalloon liittyen oli uusi joukkue, Härmä B-tytöt, jossa olisi tarkoitus pelata tämä kausi. Uudet kuviot, pidempi matka reeneihin, ensimmäistä kertaa kuulun joukkueen vanhimpaan ikäryhmään ja onneksi myös entinen valmentaja ja pari kaveria on mukana :-) Niin ja lokakuussa oli myös Nooran tuparit Jyväskylässä, uudessa ja pysyvässä kodissa, johon matkattiin kahdella autolla tyttöjen kanssa!
M a r r a s k u u  alkoi heti isosleirillä, jonka jälkeen tulin kipeeksi ja koko kuukauden kärsinkin sitten puolikuntoisena. Marraskuussa oli parit synttärit, yhdet Turengissa ja yhdet Lammilla. Käytiin myös katsomassa Semmareita Verkatehtaalla ja täytin 17!!
J o u l u k u u s s a  olin edelleenkin kipeänä.. Sairastin tossa kahden kuukauden aikana poskiontelotulehduksen ja virusperäisen kurkkukivun, jee. Olo ei ole vieläkään mikään kaikista paras, mutta minkäs sille nyt voi. Joulukuussa oli muuten myös itsenäisyysjuhla ja joulukirkko koulussa, sain vihdoin mun täydellisen prinsessamekon ja mulle ja Villelle tuli vuosi yhdessä 

2 kommenttia:

  1. Ihana vuosi! En malta odottaa että nään kuvia sun wanhoista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Neli! En malta odottaa wanhoja.. :-)

      Poista